نمی دونم چرا هر وقت می خوام حال کسیو بگیرم اون پیش دستی می کنه و حال منو می گیره. الان چند وقته که تصمیم گرفتم یه نفرو اذیت کنم اما اون....بگذریم...دارم کتابه "فرانی و زویی" رو می خوونم داریوش مهرجویی فیلم "پری" رو با اقتباس از این کتاب ساخته.سبک نوشتن جی.دی.سلینجر توی این کتاب با"ناتور دشت" متفاوته. منظورم از این جهته که عینا تصویرو رو به تصویر کشیده جوری که میشه از روش یه فیلم ساخت. البته این باعث نمی شه که من منکر وجود هنر استاد بشم. یادمه پری رو دو بار دیدم توی اون سینمای خدا بیامرز و بار دوم با خودم یه دفتر یادداشت بردم و حرفایی که توی فیلم به نظرم جالب بودن یادداشت کردم. توی تاریکی سینما.
گوشه دلم
ای حلزون! از کوهستان فوجی بالا برو ولی آرام آرام
یادش به خیر. همه چیز اون روزا انگار به رحمت ایزدی پیوستن
حالا اینا رو نوشتم که بیام اینجا این 4 پیمان بزرگ رو بنویسم. چون کتاب ماله خودم نیست و امانت گرفتم بر خلاف توصیه این آقای محترم. توی فیلم هم تقریبا همین جملات رو می گفت علیه مصفا
الف. موجودات هر چه بی شمار باشند، عهد می بندم که حفظشان کنم
ب .شهوات هر چه بی پایان باشند ، عهد می بندم که نابودشان کنم
ج. دارماها هرچه سنجش ناپذیر باشند، عهد می بندم بر آنها پیروز شوم
د. حقیقت بودا هر چه قیاس ناپذیر باشد، عهد می بندم که به دستش آورم
ازاونجایی که آدم خیلی بدیم نیستم. این مشخصات کتابه"فرانی و زویی" نویسنده"جی. دی. سلینجر" ترجمه"میلاد ذکریا" ناشر"نشر مرکز" قیمت: 1600چاپ چهرم 1383 خووندنش توصیه میشه به خصوص به علاقه مندان سینما و به خصوص علاقه مندان استاد مهرجویی. البته اگه تا به حال نخوونده باشین چون به هر کس گفتم گفت مگه نخووندی تا حالا؟؟؟؟؟ : دی
ضمنا باید از ایشون هم تشکر کنم که به خاطر
اسم وبلاگشون
با سلینجر آشنا شدم ناتور دشت که اصلا نمی شه راجع بهش صحبت کرد. معرکست

0 comments: