نویسنده‌ایی که دوست دارم

دیروز بعد از کنکور رفتم شهر کتاب حافظ. کتاب‌های ادبیات رو به طبقه همکف منتقل کرده بودن. یک کلاس از مدرسه‌ایی رو آورده بودن که کتاب بخرن...شلوغ پر سر و صدا. اصلا مثل سابق دل‌نشین نبود. البته هنوز داشتن کتاب می چیدن، اما... نمی دونم چرا خوشم نیومد. کلا شاید چون حالم خوب نبود و نیست.
یک ساعتی فکر می‌کنم اونجا چرخ زدم تا یه چیزی پیدا کنم بخرم، اما باز نمی‌دونم چرا چیزه خوبی به چشمم نخورد، یا خوونده بودم یا داشتم و منتظر خوونده شدن بودن یا خوب نبودن، چند تا کتاب از رومن گاری دیدم که چون اصلا مترجمینشون رو نمی‌شناختم از خیر خریدشون گذشتم. چند تایی کتاب از ویرجینیا ولف دیدم که مشتاق بودم برای آشنا شدن با آثارش. یکی از این کتابا خاطرات روزمره این خانوم بود، که خب چون می دونستم که خودکشی کرده و افسردگی داشته جرات نکردم بخرم. فعلا از توان روحی من خارجه. اما خب کتابی که کمی خوشحالم کرد، "تیرهای سقف را بالا بگذارید، نجاران و سیمور: پیش گفتار" بود. ترجمهٔ امید نیک فرجام. انتشارات ققنوس. چاپ سوم. به بهای 1600 ریال. نرسیدم بخوونم اما اول کتاب اینطور نوشته شده: "اگر هنوز خواننده آماتور در دنیا هست- یا دست کم کسی که فقط بخواند و بگذرد- با قدردانی این کتاب را هدیه‌ای بداند برای خودش و همسر و فرزندانِ من. جی. دی. س.
بیخود نیست که از نوشته‌هاش اینقدر لذت می‌برم. می‌خوونم و راجع بهش می نویسم و همینطور راجع به 3 کتاب دیگه‌ایی که گرفتم. ضمنا اینجا هم مطلبی دربارهٔ جی. دی .س. نوشته شده که خوشم اومد

0 comments: